Zpracování surovin
Výrazné teplotní výkyvy, vysoká prašnost, vlhkost či vibrační a rázové zatížení – těžba a zpracování surovin zkrátka probíhá ve velmi náročných provozních podmínkách. V ZKL nabízíme celou řadu technických řešení pro jednotlivé segmenty tohoto odvětví. Z konstrukce ložisek vytěžíme maximum, aby byl provoz každého zařízení co nejekonomičtější.
Ložiska ZKL nakupujte od autorizovaných distributorů
Najít distributora
Najít distributora
Technická podpora:
Ložiska v drtičích
Pro všechny typy drtičů však platí, že ložiska drtičů jsou vystavena vysokým rázovým zatížením a nadměrné prašnosti. Výrobci ložisek proto nesou velkou zodpovědnost za to, aby vyrobili ložiska s co nejvyšší únosností a kvalitně zpracovanými funkčními plochami. Uživatel však musí dbát na pravidelnou údržbu ložiska, a to především na jeho správné domazávání. V ložisku totiž musí být vždy čerstvé mazivo.
![](/getmedia/dc41b00c-eba6-4339-a3a4-cb6b3684629c/drtic_2_2-92.png.aspx?width=500&height=281)
V ZKL svou roli plníme zavedením inovované generace soudečkových ložisek New Force. Ložiska této generace jsou díky svým vlastnostem srovnatelná s prémiovými značkami na trhu.
Nejčastěji se na excentrické hřídele drtičů montují soudečková ložiska řad 230, 231 a 223 s normální radiální vůlí nebo s vůlí C3. V ZKL dodáváme ložiska v provedení EMH NF pro kompletní rozsah výkonů a velikostí drtičů. Jedná se o ložiska s jednodílnou masivní mosaznou klecí.
![](/getmedia/8b1a0b68-8cf7-45ec-a8c0-7a3b14d44213/drtic.png.aspx?width=500&height=281)
![](/getmedia/dc41b00c-eba6-4339-a3a4-cb6b3684629c/drtic_2_2-92.png.aspx?width=500&height=281)
V ZKL svou roli plníme zavedením inovované generace soudečkových ložisek New Force. Ložiska této generace jsou díky svým vlastnostem srovnatelná s prémiovými značkami na trhu.
Nejčastěji se na excentrické hřídele drtičů montují soudečková ložiska řad 230, 231 a 223 s normální radiální vůlí nebo s vůlí C3. V ZKL dodáváme ložiska v provedení EMH NF pro kompletní rozsah výkonů a velikostí drtičů. Jedná se o ložiska s jednodílnou masivní mosaznou klecí.
![](/getmedia/8b1a0b68-8cf7-45ec-a8c0-7a3b14d44213/drtic.png.aspx?width=500&height=281)
Ložiska v pásových dopravnících
Pásové dopravníky se skládají z hnacích a hnaných hlavních válců, napínacích válců a válečků. Hnací, hnané a napínací válce bývají zpravidla uloženy v soudečkových ložiscích. ZKL jako jeden z mála světových výrobců ložisek nabízí svým zákazníkům těsněná soudečková ložiska. Ta splňují ty nejpřísnější požadavky na spolehlivost provozu. Ložiska disponují kontaktním břitovým těsněním z materiálu NBR (do 110 °C), případně HNBR (do 150 °C) a jsou standardně namazaná plastickým mazivem ZKL LVT 2 EP (do 110 °C).
![](/getmedia/f6cac1ce-ece6-44d1-8a12-8f1c009e26c7/dopravni_2-93.png.aspx?width=500&height=281)
Těsnění zabraňuje vniknutí nečistot do vnitřního prostoru ložiska. V kombinaci se správně provedeným těsněním domečku – labyrintové těsnění domku a vnitřní prostor domku vyplňujeme plastickým mazivem – ztělesňuje ideální řešení pro danou aplikaci. Z praxe máme ověřeno, že těsněná soudečková ložiska dosahují 2,5 až 3násobku životnosti v porovnání s otevřenými soudečkovými ložisky.
![](/getmedia/f6cac1ce-ece6-44d1-8a12-8f1c009e26c7/dopravni_2-93.png.aspx?width=500&height=281)
Těsnění zabraňuje vniknutí nečistot do vnitřního prostoru ložiska. V kombinaci se správně provedeným těsněním domečku – labyrintové těsnění domku a vnitřní prostor domku vyplňujeme plastickým mazivem – ztělesňuje ideální řešení pro danou aplikaci. Z praxe máme ověřeno, že těsněná soudečková ložiska dosahují 2,5 až 3násobku životnosti v porovnání s otevřenými soudečkovými ložisky.
![](/getmedia/f7a6fe2b-826e-491a-96d9-882f9cbee96e/untitled-88.png.aspx?width=500&height=281)
Ložiska ve vibračních třídičích
Základní součástí třídičů jsou zpravidla vibromotory či případně excentricky nevyvážené hřídele, které vyvozují kruhový nebo eliptický kmitavý pohyb. Třídiče jsou uloženy na pružinách a svým kmitáním posouvají materiál po povrchu síta. Takto dochází ke třídění. Zkušenosti ukazují, že běžná provedení soudečkových ložisek s mosaznými nebo plechovými klecemi, která se na excentrické hřídele či do vibromotorů montují, neobstojí. Naopak, dochází u nich k předčasnému selhání. V ZKL jsme právě z tohoto důvodu vyvinuli speciální soudečková ložiska pro vibrační aplikace a označili je sufixem EMHD2. V naprosté většině se jedná o ložiska řady 223. Výjimkou mohou být ložiska řady 222 a 233. Sortiment těchto ložisek nabízíme od 40 mm po 200 mm průměru díry.
![](/getmedia/af9ca812-8c9d-440f-aaa5-bdbf5ba5220e/EMHD2_web-0.png.aspx?width=280&height=229)
Technické informace ložisek EMHD2:
- zvýšená přesnost vnitřní geometrie a vnitřního průměru ložiska
- mosazná klec na vnějším kroužku ložiska
- radiální vůle C4
![](/getmedia/af9ca812-8c9d-440f-aaa5-bdbf5ba5220e/EMHD2_web-0.png.aspx?width=280&height=229)
![](/getmedia/66babeda-771f-4769-ac5d-44142ae99f23/Tesnene_web-0.png.aspx?width=280&height=225)